Powrót
Czytaj więcej
Usługi
Transfery pracownicze – przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Nasza specjalizacja w tym zakresie obejmuje:
- due diligence w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
- przygotowywanie harmonogramów transferów pracowniczych
- przygotowywanie zawiadomień dla związków zawodowych, rady pracowników, pracowników, wsparcie pracodawcy w procesie komunikacji zmian
- prowadzenie konsultacji ze związkami zawodowymi i przedstawicielami pracowników
- doradztwo w sprawach dotyczących podziału ZFSŚ, kwestiach dotyczących PPE i PPK
- doradztwo w zakresie statusu układów zbiorowych, regulaminów wynagradzania i premiowania, programów dotyczących świadczeń pracowniczych
Podstawowe informacje:
- Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę nie może stanowić przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie przez pracodawcę stosunku pracy.
- W terminie 2 miesięcy od przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę, pracownik może bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym uprzedzeniem, rozwiązać stosunek pracy. Rozwiązanie stosunku pracy w ww. trybie nie uprawnia do nabycia ustawowej odprawy pieniężnej, chyba że przyczyną rozwiązania stosunku pracy była poważna zmiana warunków pracy na niekorzyść pracownika (uchwała SN z dnia 18 czerwca 2009 r., III PZP 1/09)
- Artykuł 23 (1) § 1 k.p. nie ma zastosowania do umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy, zawartej z poprzednim pracodawcą (uchwała SN z dnia 6 maja 2015 r., III PZP 2/15)