Współdzielenie się pracą (ang. job sharing) to model zatrudnienia, w którym dwie lub więcej osób dzieli między sobą obowiązki oraz czas pracy związany z jednym stanowiskiem. Zamiast jednej osoby pracującej na pełny etat, obowiązki są realizowane przez kilka osób, z których każda pracuje w niepełnym wymiarze godzin.

Na temat współdzielenia pracy w polskich realiach dla magazynu „Personel i Zarządzanie” piszą prof. UJ Izabela Stańczyk oraz adw. Łukasz Łaguna, którzy odnieśli się do takich kwestii jak równość wynagrodzenia, ustalenie wartości pracy oraz konieczności jasnego podziału ról i odpowiedzialności.

„Pracodawca, decydując się na model współdzielenia pracy, musi zapewnić, że wynagrodzenie dla każdego z pracowników wykonujących tę samą pracę będzie odpowiednio dostosowane i proporcjonalne.”

Pełen materiał dostępny jest w grudniowym numerze miesięcznika „Personel i Zarządzanie” oraz TUTAJ.

 

Bądź z nami na bieżąco
i zapisz się do newslettera!

bkb newsletter